Hálószoba – 5 dizájnhiba, amit még ma lefekvés előtt kijavíthatsz

Blog + Tippek

A hálószoba talán a legintimebb tér az otthonunkban, nem igazán van szem előtt, ezért sokszor át is siklunk a berendezése fölött, betesszük az ágyat és kész, figyelmünk már megy is a konyhaszekrény és a kék kanapé felé. Csakhogy életünk harmadrészét töltjük ebben a helyiségben, így mégsem mindegy, hogyan alakítjuk ki. Ráadásul a kényelem nagyon fontos a hálóban, hogy ki tudjuk pihenni a hosszú nappalok fáradalmait. Összegyűjtöttünk öt hálószobai hibát, amik bármelyikét elkövethetted akár te is, most viszont gyorsan korrigálhatod.

1. hiba: Rossz éjjeliszekrényt választottál

Kezdjük ott, hogy nem is feltétlenül kell neked éjjeliszekrény. Lehet, hogy egy kisasztal, egy hokedli vagy épp egy régi utazóláda jobban szolgál téged. Csak rajtad múlik, hogy mit használsz, nem különösebben fontos. De az már fontos, hogy mekkora, milyen magas és hol van az a bármi, amit éjjeliszekrénynek használsz. Általánosságban azt szokás mondani, hogy ugyanabban a magasságban legyen, mint a matrac fekvőfelülete. Így a legkönnyebb elérni a vizespoharat az éjszaka közepén a sötétben, nem mellesleg elkerülni a tartalom kiöntését a szőnyegre vagy a macskára. Kis dolognak tűnik az asztal magassága, de óriási különbség, próbáld csak ki.

2. hiba: Rossz a világítás

Pontosabban kevés. Legyen több: egy a plafonon, egy állólámpa a sarokban és kislámpa az éjjeli asztalkán. Persze azon is múlik, hogyan használod az otthonod tereit. De azért ennyi legalább kell minden hálószobába. Egyrészt, hogy lehessen az ágyban olvasni, másrészt hogy mindig az alkalomhoz megfelelő hangulatot lehessen teremteni a világítással. A dimmerkapcsoló itt is játszik a plafonlámpához, ha pedig mindezt az ágyból is lehet kapcsolni, az végképp szuper.

3. hiba: Nem jó helyen van a szőnyeg

Vannak, akik szerint a szőnyeget vagy teljesen az ágy alá, vagy csak az ágy végébe kell tenni, mert úgy a legelegánsabb. Ez badarság. A szőnyegnek itt lényegi használati funkciója van, mégpedig az, hogy minden új nap köszöntsön téged, amikor felkesz az ágyból. Puhasága és otthonossága minden reggeledet sokkal kellemesebbé teheti. Szerezz be tehát egy süppedős, puha szőnyeget vagy akár báránybőrt és tedd pont oda, ahová felkeléskor kilépsz az ágyból.  Meglátod, nem bánod meg.

4. hiba: Hol a konnektor?! Hol a töltő?!

Habár az alvásszakértők szinte mindig azt tanácsolják, hogy ne vigyük be se a laptopot, se a telefont az ágyba, a legtöbben mégis bevisszük, sokan az éjjeliszekrényen töltjük őket. Épp ezért jól jön egy konnektor az ágy mellett, ha erre nincs lehetőség, egy hosszabbítót érdemes erre a célra rendszeresíteni, ami akár az ágy alatt is megbújhat, de egyszerűen fölcsavarozhatjuk a falra is. Hogy az ágy alá kígyóként besikló töltőkábelek ne okozzanak mindennap fejfájást, beszerezhetünk egy praktikus kábelklipszet, amivel a szekrényhez rögzíthetjük a zsinórt.

5. hiba: Máshol jobb lenne az ágyad

Tök mindegy, hogy hiszel-e a feng shui-ban, az ágynak nem is lehetne jobb pozíciót találni, mint amit az ősi kínai módszer is javasol. Ez pedig a parancsnoki pozíció, vagyis olyan elhelyezkedés, amikor az ágy a lehető legtávolabb esik az ajtótól, de ágyból rá lehet látni az ajtóra. Hogy ez hogy valósul meg, az a szoba alakján is múlik. Ha a hely engedi, az ágyat úgy kell elhelyezni, hogy három oldalról megközelíthető legyen, a fejtámla a falhoz illeszkedjen. Adja magát, hogy lehetőség szerint kétszemélyes fekhelyet sose tegyük a sarokba. Habár a kínaiak az energiaáramlásokkal magyarázzák tanaikat, mindez rendkívül praktikus is. Azonnal észreveszed, ha valaki belép a szobába, az ágyba pedig mindkét oldalról kényelmesen be lehet feküdni ketten is, ja és felkelni sem kell mindig bal lábbal.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás